Ik ga op pad met het idee: ik zie het wel. Maar eigenlijk zou ik wel naar het strand willen. Laatst ben ik al tot De Kerf gegaan, dus ik was er al bijna. Zal ik het niet gewoon proberen vandaag?
De heenweg gaat hartstikke goed. Bij de dennenbomen pak ik zoals vaker een klein stukje galop en dat doet Cantero keurig rustig. Zijn drafjes zijn ook chill. Het hele galoppad gaat goed in draf en ik besluit verder te gaan. Dus bij het galoppad neem ik de route naar De Kerf en ook op dit relatief nieuwe stukje route durf ik wat stukjes draf doen. Bij De Kerf besluit ik af te stappen. Niet omdat er iets is, maar omdat het best een eindje door zwaar zand is verwacht ik en het sowieso een lange rit is. Ergens vind ik het nog altijd een beetje zielig ofzo om ‘uren’ op zijn rug te zitten en dan ook nog door zwaar zand te moeten ploegen… Dus ik stap af en het laatste stukje wandelen we. Ik voel me ook wel een stuk minder gespannen als ik gewoon naast hem loop in plaats van op hem zit. Cantero maakt er gebruik van door regelmatig hapjes helmgras te nemen, wat eigenlijk wel irritant is. Er lopen hier allemaal verschillende paadjes, ik volg de meest linkse en die blijkt helemaal niet zwaar te zijn. Het paadje loopt vrij dicht langs brak water dus is mooi stevig. Alleen de duin over is zwaar zand.
En dan… dan zijn we er. We staan op het strand! Cantero werpt een blik richting de zee en wil eigenlijk gelijk weer omkeren. Ik vermoed dat hij vooral de open vlakte maar niks vind. Maar zo kan hij wel een beetje kennis maken met de geuren, het geluid van de zee, het ‘oneindige’ uitzicht. Dat vind ik voor vandaag dan ook wel weer genoeg, dus we blijven langs de duinrand staan en gaan niet naar de branding. Ik keer om en we wandelen terug naar de bosrand. Daar stap ik weer op. Doordat ik een tijdje afgestapt was heb ik ook niet zo erg het gevoel van dat het een mega-lange rit is. Al moeten we nu wel nog een héél eind voor we weer thuis zijn.
Terug pakken we ook stukjes draf mee maar voelt het weer erg alsof Cantero haast heeft. Maar voor vandaag mag dat de pret niet drukken. We hebben het gehaald!!!
